brand_468x60_ver1

Hägglunds BV 206

16. ledna 2009 v 0:00 | David Modrý |  Hasiči

Pásové vozidlo švédské výroby stojí v garáži požární stanice Liberec již od listopadu 2007. Jeho využití se předpokládá mimo jiného i při zajištění bezpečnosti běžeckého areálu v liberecké části Vesec, a to při mistroství a dalších podobných akcích.

(Text převzat z oficiálního webu HZS Libereckého kraje www.hzslk.cz)
Hasičský záchranný sbor Libereckého kraje se při výběru rozhodoval mezi pěti různými typy a výrobci, z nichž z důvodu vázané dvoumilionové investice Generálního ředitelství HZS ČR pro nákup pásového vozidla přicházeli v úvahu dva kandidáti. Prvním bylo pásové vozidlo ruské výroby GAZ 3409 Bobr a švédský Hägglunds BV 206. Vzhledem k tomu, že nosnost vozu je 2 tuny a může přepravovat až dvanáct pasažérů, se vedení HZS Libereckého kraje rozhodlo jednoznačně pro obojživelného pásáka ze Švédska. Liberecký kraj nebude jediný, jenž bude mít ve svém vozovém parku obojživelného pomocníka. Dalšími kraji, které si v brzké době podobné pásové vozy pořídí, jsou Královéhradecký kraj a kraj Vysočina.
Vozidlo je schváleno pro provoz na pozemních komunikacích, protože pryžovým pásům nevadí ani pohyb po asfaltu. Pásy mají speciální vložku pro tichou jízdu po silnici a jsou ovládány za pomoci hydrauliky pouze volantem, ne pákami jako je to běžné u jiných typů pásových vozidel. Převodovka je plně automatická. Další nespornou výhodou je elektrický naviják umístěný vpředu vozu, který umí vyvinout sílu 6,7 tuny. Ten umožňuje případné sebevyproštění vozidla, které při plném vybavení a obsazení může mít maximální hmotnost 6,54 tuny. Vůz má poloměr otáčení 8 metrů, jenž umožňuje otočení na malém prostoru. Obojživelný vůz umí zdolávat náročný horský terén, bahno, sníh, problémem není ani projet menším lesíkem, přebrodit řeku nebo přeplavat rybník. Ani rychlost není zanedbatelná, pásák umí ujet až 55 kilometrů za hodinu.
Ovládání vozu není složité, což usnadňuje zacvičování většího množství řidičů, kteří budou v případě potřeby schopni s novým vozem zasahovat. Podle názorů strojníků směny A, kteří s vozem již absolvovali zácvik a proškolení, je ovládání velmi jednoduché a zvládne ho každý průměrný řidič osobního vozu. Pro tento pásový vůz není třeba absolvování speciálního kurzu pro pásová vozidla, stačí pouze zácvik a proškolení ohledně obsluhy. U Hasičského záchranného sboru Libereckého kraje budou vozidlo řídit strojníci, kteří mají řidičský průkaz skupiny C, v případě, že ve voze nebude přepravováno více než 9 osob včetně řidiče.
Pásové vozidlo bude využíváno především pro dopravu hasičských jednotek k zásahu v nepřístupném terénu, k přepravě technických prostředků a nezbytného vybavení, evakuaci ohrožených osob z nepřístupného terénu a k zásahům v oblastech postižených sněhovou kalamitou či záplavami. Vhodný je především v nepřístupných horských oblastech, například při záchraně osob z lanovek na Ještědu, nebo v případě požáru nějakého horského hotelu, penzionu či jiné budovy.

Technické informace o pásovém vozidle (viz. odkaz na oficiální web HZS LK uvedený výše)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Coach Store Online Coach Store Online | E-mail | Web | 12. dubna 2012 v 11:57 | Reagovat

I really have learned a lot from you.Thanks for sharing. So many people have come to your blog.
http://www.coachshopsonline.com

2 WaclawG WaclawG | E-mail | 17. ledna 2017 v 21:23 | Reagovat

Chtěli byste zvýšit návštěvnost na david-modry.blog.cz několikrát? Hledat v google: Masitsu's tricks

3 WinstonBem WinstonBem | E-mail | Web | 14. března 2017 v 13:50 | Reagovat

thanks benefit of this countless edifying website, living up the massive work check out this <a href=http://onlinecasinos-x.com>casino</a> offers    , buy <a href=http://adultsrus.us>sex toys</a>

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama